17 oktoober 2011

Hiiumaa suurperede perepäev

See oli üks väga väga vahva päev. Eriti lastele. Olgugi et oli väga külm tuul ja ma suutsin ennast haigeks külmetada. Marta oli veel õhemalt riides kui mina ja liikus vähe aga temaga ei juhtunud midagi, isegi nohu ei saanud.
Osales 12 peret. Mina olin üksi kolme väiksema lapsega. Kohal oli politsei ja päästeamet. Tehtud oli nn. 6 töötuba kus siis pered liikusid kahe kaupa. Kõigepealt sai ennast proovile panna jalgrattaeksamil. Lapsed tegid praktika osa ja mina teooria. Olgugi et minu jalgratturi testist on möödas 30 aastat läbisin selle edukalt. Ise ka ei uskunud. Lapsed peavad küll veel veidi harjutama aga jalgratta lube on vaja alates 10.eluaastast nii et jõuavad veel.

Teiseks sai põhjalikult tutvuda politsei autoga ja politseinike turvavarustuse ja relvadega. Lapsed said proovida mis tunne on olla käed raudus ja politseiauto kongis.
Johannes proovis kui raske on kuulivest ja kiiver.
Saime mööduvate autode kiirust ka mõõta.
Tuletõrje auto sai ka põhjalikult läbi uuritud ja kõik kiivrid pähe proovitud.





Peale selle sai veel kätt proovida tuleohutusalases testis, vaadata videot suitsuanduritest ja veel ka liiklusalast infot.
Peale kringli söömist tuli külla tädi Kersti nukuteatrist.





2 kommentaari:

Alice ütles ...

Oota oota , ytlesid et teil oli oues kylma aga Johannal on vaid kuke püksid jalas - järelikult siis ikka nii külm ei olnud :). Paistab hoopis et soem kui meil sest kampsuni väel ja päljaste säärtega meil küll enam õues ei saa käia :)

Ja see tuleb mulle küll uudisena et Eestis on jalgratta load olemas. Meil sellist asja küll siin ei ole.

Kersti ütles ...

Kui kodus kiiruga autosse hüppasime ei saanudki aru kui külm tuul on. Lastel pole ju kunagi külm :) Otsisin koguaeg päikesepaistelisi ja tuulevaikseid seinaääri.
Jalgratta load olid ju ka meil omal ajal. Minul olid need olemas. Aga kahjuks ükski politseinik (või oli siis veel miilits????) neid näha ei küsinud :)
Nüüd peab olema luba 10-16 aastastel, ilma liikluses sõita ei tohi. Ja kiiver on kohustuslik kuni 16-aastastel.