12 märts 2013

Vahepeal

Vot see ongi siis tööinimese ja täiskohaga nelja lapse ema elu, ei jõua blogida ka enam. Mitte et teemasid poleks olnud ... Suure põntsu pani ka kõvaketta hävimine ... need fotod jäävad nüüd ilmselt sinna kus nad on ...
Me oleme kõik täitsa olemas, elus ja nüüd juba ka peaaegu terved. Nüüdseks on ka kõik lapsed saanud linnukese kirja tuulerõugete reale :) Marta küll põdes väga kergelt, teistega ei saa võrreldagi, aga loodan et sai ikka immuunsuse. Ja nüüd jõudsid Hiiumaale ka viirushaigused. Johannes ja Marta olid korraga kõrge palavikuga siruli, pärast oli ka Johanna ühe päeva palavikus. Loodan homsest Marta uuesti lasteaeda viia ja vana elurütmi tagasi saada.
Suuremad lapsed teevad veel viimaseid pingutusi kõige pikema kooliveerandi lõpetamiseks. Johannesel on täna jalgrattaeksami kirjalik osa.
Hirmsasti ootame ka kevadet. Talv tundub kuidagi liiga pikale veninud olevat, täna hommikulgi oli -18 kraadi ...
Kevade tunde toovad lähemale karbikesed aknalaual kuhu olen juba hulga seemneid külvanud.
Üle 25 aasta õnnestus mul näha oma vanu klassikaaslasi põhikoolist. Küll ma kahtlesin ja kõhklesin kas võtta sellepärast ette pikk sõit või mitte. Pealegi pole mul ju asendajat ja pidin poe kinni panema. Õnneks sattus klassi kokkutulek minu ema (65) ja isa (70) tähtsate sünnipäevadega niiet võtsin lapsed kaasa ja sai kohe mitu asja korraga.
Käisin veebruaris veel teisegi korra mandril. Meil oli juba enne meie Hiiumaale kolimist sõbrannadega saanud kombeks tähistada koos Eest Vabariigi sünnipäeva piduliku söömise ja koosolemisega. Ega ma eriti ei viitsi mandrile sõita niisama, eriti üksi ja bussiga, aga kui reis kätte võtta ja ära käia, pole ma pärast kunagi kahetsenud. Pealegi saab ju praamis kududa :P
Kauplusel on praegu väga vaiksed ajad. Juba hakkab ka rahvast natuke liikuma ja ma loodan hooajal ikka äri korralikult käima saada ja lõpuks endale ka veidi palka maksta. Oma firmaga on see kummaline asi, mulle nii meeldib see, ma juba ootan igat järgnevat tööpäeva, aga ise olen tööd rabanud teha juba neli kuud täiesti ilma mingi tasuta :) Aga see-eest olen saanud osta veidi kaupa ja investeerida firmasse.Olen tulnud vastu klientide soovile ja toonud nende soovitud kaupa. Kuna üksi vaikselt toimetan saan olla neis asjus väga pindlik. Lõpuks peale 4 kuud asjaajamist sain ka tulirelvade laskemoona müüki ja see on küll mul monopol Hiiumaal :) Üldse ei müü jahimeeste tarbeid siin keegi. Ja kalatarvete müüjatele pakun väga tihedat konkuretsi :) Oh, sulaks see lumi ja jää lõpuks ometi et saaks kauba liikuma :) Olen saanud ka juba väga palju positiivset vastukaja, aga no on ka viriseijaid, kus neid poleks. Aga üldiselt on rahvas meelestatud positiivselt. Ja kui kuulevad see pood pole mingi suure poe kett vaid täiest ise ja üksi tehtud (küll suure abiga) jääb kõigil suu ammuli :D
Koolilapsed on ka sel veerandil väga tublid olnud. Selles suhtes on meil ikka vedanud et õppimisega pole olnud üldse mitte mingit probleemi, ise õpivad, ise teavad mis vaja teha on ja tulemused on ka alati väga head. Laura osales vahepeal kahel olümpiaadil: emakeele kohalikul olümpiaadil sai teise koha ja matemaatika olümpiaadil viienda koha (viieteistkümne õpilase hulgast). Samuti lahendab ta Tartu Ülikooli Teaduskooli matemaatikaülesandeid mis talle postiga saadetakse. Kui alguses sai 13 punkti 60-st siis nüüd juba 30 :) Johanna on lihtsalt tubli, tema meil olümpiaadidel ei käi (no tegelikult ei käinud ka Laura neljandas klassis) aga Johanna tantsib usinalt. Käib Kaunite Kunstide Koolis tantsukoolis ja talle väga meeldib. Läheb rõõmsalt ja vabatahtlikult. Laura jätkab ikka oma pilli ja muusikaõpinguid, vahepeal käisid nad oma ansambliga Tallinnas Touresti messil esinemas. Aprillis ootab ees esinemisreis Istanbuli.
Mõlemad tüdrukud said uued prillid (Laura küll vaid uued klaasid) aga Johanna soovis seekord suuri musti moodsaid raame :) Laural on siis silmad halvemaks läinud, tema sai suurema miinuse, aga Johannl on silmad paremad ja tema pluss oli seekord väiksem. Kui Laura oma uute klaasidega prillid kätte sai (nädal aega pidi täitsa ilma hakkama saama) ei suutnud ta ära imestada mida kui kaugele ta kõike näeb, käis ja ohkis et ta eraldab põrandal olevaid triipe, enne ta ei teadnudki et seal on triibud :) Aprilli lõpus võetakse tal ka breketid ära ja saab ilusa ühtlase hambarivi.
Johannes tegi jalgrattaeksamid eile ilma ühegi veata ja 28.märtsil ootab teda ka ees esimene matemaatika teemaline võistlus Känguru

Ma ei suutnud hetkel leida pilti kus tal nägu puhas oleks :P

Marta on juba 2a ja 4k ja tema on siin kõikide lemmik ja kindlalt liialt ära hellitatud laps. Ta on väga isepäine kui mitte öelda jonnakas :), samas ka nutikas, lõbus ja armas. Räägib ära kõik jutud ja juttu on tal palju :) Laulab, tantsib ja juba hakkavad ka tema mängud konkreetsemaks minema. Lemmik mängu või mänguasja ei oskagi nimetada, nukud ehk, aga mitte hetkl niiväga beebinukud vaid Barbie tüüpi nukud keda saab nukulauataha istuma ja sööma panna. Samuti on hakanud pisikeste PetShop loomakestega mängima. Küll on hea et on vanem õde kellel need asjad kõik olemas on ja ei pea lihtsalt proovimiseks poest ostma, pärast äkki ei huvitagi teda need. Mängib palju nukunõudega ja hetkel kogub ta raha mänguköögi jaoks, aga ega ta ise seda muidugi ei tea :) Üleeile avastasime et ta juba täitsa teadlikult joonistab inimest - pea ja keha, 2 silma ja palju nööpe :)

Ja laupäeval saan pulma, jeee. Polegi enam aastaid pulmas käinud. Üleeile oli väga tore tütarlasteõhtu
Eile võtsin kätte ja läksin vesiaeroobikasse. No kleit mille pulmadeks laenutasin pigistab veidi :) Ehk jõuab 1cm maha võtta. Ma teadsin et Marta kardab vett, aga arvasin et ta on juba nii suur ja annab ära rääkida. Kodus muud ei rääkinud kui et tema läheb ujuma. Ma küsisin mitu korda et kas ta ikka teab et ujutakse vees? Jaaa :D Aga ei, nii kui basseine nägi oli kõik, tema ei lähe!!!. Õnneks oli nii tore administraator kes osutas ka lapsehoiu teenust nii kaua kui mina olin trennis ja teised lapsed niisama sulistasid. Ma loodan et leian seda jaksu ja enesekindlust et ka edaspidi ennast õhtul kodust välja vedada. Ma tean küll et ümar on ka vorm, aga sooviks suveks siiski veidi vähem ümaramat vormi no ja tore kui riided ka uuesti selga mahuksid :)
Praegu siis käivad pulmadeks suured ettevalmistused ja annan ka oma väikese panuse paberist pallide meisterdamise näol. Palle on palju ja juppide väljalõikamine võtab meeletu aja aga loodan ikka õigeks ajaks valmis saada.


2 kommentaari:

Alice ütles ...

Oh sa raks, küll oli pikk ja sisukas postitus. Ma nüüd ei mäletagi enam mida ma siin kommenteerida tahtsin :)
Ah jah, tahtsin seda öelda, et ennast oma fotode kaotamise eest kaitsta (juhul kui kõvaketas peaks taas sussi püsti viskama) peadgi siia tihedasti palju pilte ülesse panema :) Siis mingu ketas kuhu tahab, vähemalt on sul pildid siin olemas.

Lapse don sul tõesti imetlemist väärt. Pühapäeval just rääkisin ka oma tuttavate lastega Amelia ja Lauraga ja neil on nii hea meel, et nad sinu Laura ja tema sõbrannaga kirjasõbrad on :)

Ise oled sa loomulikult ka super tubli, 4 last, terve suur majapidamine, koer, oma äri ja seemned ka juba mullas :)

Kersti ütles ...

:)
Jah tänu blogimisele on mul nii mõnigi pilt alles ja siia paned ka ju tähtsamad ja ilusamad.
Mulle ka meeldib see kirjasõprus, tänapäeval polegi see vist enam nii tavaline :)