03 august 2009

Puhkus

Istusime kohe järgmisel hommikul peale Laulupidu tüdrukutega bussi peale ja sõit Hiiumaale läks lahti. Johannes oli juba seal.
Kõigepealt võtsin ette maja suurpuhastuse kuna meil olid oodata suured pidustused. Esimesed puhkuse päevad sadas ka vihma nii et väljas poleks saanud nagunii midagi teha.

Üks õhtu tõusis ka tugev tuul, kohe väga tugev. Torm. Läksin õue vaatama et kas kõik on korras ja avastasin et torm oli ära murdnud meie pirnipuu

ja astelpaju põõsa

Istusin köögiaknal ja mõtlesin et kui tuul lennutab minema meie üle nelja meetrise batuudi et kuidas ma selle üksi kuusehekist kätte saan.

Kas teil on inimene kes käib teie maja talvel iga päev kütmas kui te sees ei ela ja et torud ära ei külmuks, kes kütab rohkem kui te olete tulemas et teie ära ei külmuks. Kes paneb üksi maha väikese põllutäie kartuleid, muldab ja rohib ja lubab ka sügisel üles võtta. "Mis te ikka selle pärast tulete küll ma ära võtan" Kes ei lubanud tühjaks jätta kasvuhoonet ja seetõttu käib seda üle päeva kastmas ja kastab kuival ajal ka kõike muud et me ikka saaksime põllult kurki ja muud ja et lilled ära ei närbuks. Kes niidab muru ka ära kui meil on külalised kaasa tulemas. "Ikka ilus on külalistel vaadata kui muru juba niidetud, et siis te ei pea hakkama hommikul kohe niitma" Iga kord kui läheme on imeväel ka kõik meie lillepeenrad, põõsavahed ja muud peenrad rohitud. Kuna meie kolimine lükkus aasta edasi ootab ees veel üks talv iga päev kütmist ... "Mida te muretsete mul pole häda midagi, mul ongi vaja iga päev liikuda, lähen hulluks vanamehega kahekesi päev läbi ühes toas istudes, nii hea kui on eesmärk kuhu minna ega ma pole niisama ringi jalutaja" ütleb ta, sest sai sügisel uue puusaliigese mis parandas ta elukvaliteeti 100%. Ta on meie lastele super-vanaema. Kõik on lubatud, nagu vanaemade juures peakski olema. Tiidule on ta ema. Meie kutsume teda Muti (Sakasa keelsest sõnast mutter).
Ja seekord pidas siis ta meie aias oma 70-nendat sünnipäeva:
Kohal olid kõik tema 13-st allesjäänud õest-vennast viis õde ja vend.






Muti:


Hiiumaal on suveti väga palju üritusi.
Kärdla käsitöö ja omatoodangu laadal:


Vist iga majaomaniku suviste tööde hulka kuulub talvekütte muretsemine.
Ostsime eelmisel aastal suure hunniku puid. Pooled ladusime kütteruumi mis asub katlaruumi kõrval kohe, et siis ei pea talvel puid kuskilt õuest või kuurist vedama. Kuna talvel said need puud otsa tuli vedada kuurist asemele uus ports eelmisel aastal soetatud puid.
Mina siis vedasin kütteruumi jälle täis:


Sel aastal ostetud puud:

tuli kuuri asemele vedada:


Hiiumaalt on palju lihtsam Saaremaale minna kui mandrilt, eriti kui sa juba nagunii Hiiumaal oled. Mei oli ikka väga aktiivne ja töörohke puhkus aga leidsime selle ühe päeva mil käisime Saaremaal minu vanemaid külastamas.
Kas mahume praamile või mitte????

Peale meid mahtus veel üks auto. Vedas.

Triigi sadam paistab:

Ema-isa väike majakene:

Selle koha peal on nagu mingi eriline vaikus või rahu, igas suunas on imeline vaade.

Muti nõrkus on ilusad kivid. Ta ei saa seegi kord ilma kivita Saaremaalt lahkuda.

Õhtul praamiga tagasi sõites oli taevas väga kummaline pilv. Praamilt maha sõites saime aru mida see pilv sisaldas. Ma ei tea kas ma olen nii kõva paduvihma enne näinud. Tiit sõitis tunde järgi, nagu ta ütles sest ega teed eriti näha polnud.

Maja ääres seisis üks kole vann:

Istutasin vanni viinamarja ja Tiit kaunistas ära

värviga mis tal jäi üle pesukuivatuspuu värvimisest:
Selle suve eesmärk oli panna vihmaveerennid, mida seal millegipärast enne ei olnud. Pea kogu Tiidu puhkus läkski vihmaveerennide ja vihmavee äravoolamise süsteemide ehitusele. Kuna meil on majas täiskelder siis tuleb igasugune vesi majast võimalikult kaugele suunata.


Esimesed:





Natukene lilli:





Kirsid mis jäid lindudele kuna ei jõudnud neid enam korjata

Kurgitaim millest ma midagi ei lootnud, oli poolkuivand ja äbarik kui kasvuhoonesse istutasin. Nüüd tänu Muti väetamistele annab kõvasti saaki ja tundub et minu kasvuhoone hakkab talle väikseks jääma

õhtu"terrass"

hommiku"terrass"

Suvetuba mis asub majast eraldi kuuri otsas, majutas sel kuul palju külalisi

Kui mul hakkas puhkus läbi saama tuli Tiit meile järgi. Aga just sel nädalavahetusel oli Hiiumaal eriti palju üritusi ja sõitjaid väga palju siis jättis ta auto Rohuküla sadamasse maha ja seetõttu olime ilma autota ja Kärdla kohvikute päevale sõitsime bussiga:

Kõigepealt külastasime kohvikut "Sinine vilkur" mis asus politsei maja ees.


Politsei majas oli lahtiste uste päev. Külastada sai kõiki ruume ja kõik soovijad said teha sõrmejälgi:


Sai ka vaadata konge ja tehti põhjalik ülevaade kuidas tänapäeval kinnipeetavatega kõik käib. Kinnipeetavate jalutusruum

Kinnipeetav:

Põhjalikult tutvustati politsei bussi ja kõike tehnikat mis seal sees

Järgmine kohvik:



Siin olid ka Ameerika autod ja ehtsad Ameerika muffinid, vähemalt niipalju kui ma neid televiisorist näinud olen

Mina kivikuningas, sina ...

Kõiki kohvikuid me külastada ei jõudnud. Neid oli kokku 15. Ootasime päris kaua portree joonistamise järjekorras, aga portreesid me lastest ei saanudki kuna pidime jälle bussile tõttama.

Juuli on ka hoidistamise aeg. Siin pildil mõned ainult:


Ja saigi puhkus läbi. Aeg minna bussi peale et teiselt poolt merd oma auto kätte saada. Küll oli hea meeletust autoderivist järjekorras mööda sõita. Seekord pääsesime tunde sadamas istumisest. Meretagune värk.


Väga tore puhkus oli. Nüüd istun tööl ja puhkan puhkusest. Tänan kõiki kes meid külastasid. Mulle (veel) meeldib väga külalisi vastu võtta :)

3 kommentaari:

Alice ütles ...

Vajan vaikeseid selgitusi...Kas Muti on teie päris vanaema voi lihtsalt tuttav tadike kes vanaema rollis? Kas su vanemad elavadgi Saaremaal nyyd voi on neil seal suvila?
Johanna naeb valja nagu oleks ta kuskilt Rootsi laste filmist parit oma armsate prillidega , mis talle nii hasti sobivad, ja patsikestega.
Nagu aru saan olete nyyd tagasi Tabasalus?! Mul on su lastele yks asjake ootamas ema juures. Ma ei hakanud seda Hiiumaale saatma. Organiseerin selle tadi Kersti juurde ja anna sulle teada kui voite jargi minna. Raamatute eest aga SUUUR SUUR TANU. Meile vaga meeldisid. Pete luges Gretale juba yhte, seda kus erinevad loomad teevad erinevaid haali ja looma suu on raamatust valjas (svist tead millist raamatut silmas pean)...ja mina loen ylepaeviti yhest teisest luuletusi. Mulle nii meeldib lugeda eesti keeles laste luuletusi.

Kersti ütles ...

No siis oleks võinud luuletuste raamatuid rohkem panna :) Pole tänu väärt.
Muti on meie päris vanaema, Tiidu ema.
Saaremaal on mul vanematel suvila, isa veedab seal kogu suve, sest on pensionär ja tööl ei käi. Ema töötab Selveris, kuigi on ka pensionär.
Johannale sobivad need prillid hästi, jah :)
Oleme tagasi Tabasalus

Unknown ütles ...

No lõpuks ometi ka postitus teie puhkusest! jälle huvitav lugemine! nüüd siis jään ootama kajastust teie nõva reisist :) super päev oli, meil küll vähemalt!